آخرین اخبار
کد مطلب: 80177
القاب جديد حسن روحاني به دولت قبل و منتقدان!
تاریخ انتشار : 1393/05/18 08:11:57
نمایش : 2563
رئيس جمهور گفت: مگر بعضي‌ها مي‌توانند اين دولت پاک را لکه دار کنند، فساد غرق شده سال‎ها پيش را مگر مي‎شود با اين سرو و صداها محو کرد، آنها بايد پاسخگو باشند.
به گزارش سلام لردگان به نقل از تسنيم، شوراي اداري استان چهارمحال و بختياري با حضور حجت‌الاسلام حسن روحاني و جمعي از اعضاي هيئت دولت، استاندار چهارمحال و بختياري، مسئولان استاني و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تشکيل شد.


رئيس‌جمهور در ابتداي سخنان خود با تقدير از مردم خونگرم، دلاور، قهرمان، وطن‌دوست و عاشقان خاندان رسالت در استان چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: استقبال مردم در خيابان‌ها و ورزشگاه نشانه لطف و محبت و پيوستگي مردم با دولت تدبير و اميد است، اين را به اين علامت مي‌گيريم که مردم هم به آينده کار دولت اميد دارند و هم به گذشته دولت رضايت نسبي دارند.


وي افزود: البته حل معضلات جامعه و پاسخ به مطالبات مردم هرگز به نقطه نهايي نمي‌رسد و کامل نمي‌شود. اگر روزي برسد که بگوييم امروز تمام مشکلات حل شده است اين به معناي مرگ  و نابودي مردم است هر روزي که هر فرد فکر کند به بالاترين مقامش رسيده است مرحله نابودي اوست.


حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينکه ما راه بسيار زيادي و فرصت‌هاي فراواني پيش رو داريم، خاطرنشان کرد: شايد يکي از فلسفه‌هايي که خداوند آخرت را پيش روي ما قرار داده و دنياي کوتاه را براي مدتي در پيش روي ما گذاشته براي آن بوده که بدانيم دارآلاخرت حيات مطلقه است، آنگاه حرکت مطلقه است؛ اين براي آن بوده که مردم جهان هيچگاه از حرکت بازنايستند، حرکت هيچ وقت پايان‌پذير نيست هم در علم هم دريادگيري از ديگران، هم در تعالي اخلاق و در بالاتر خدمت به مردم؛ اگر آدم در خدمت به مردم سيري نداشته باشد، محدوديت نداشته ذوق و شوق دائم داشته باشد اين وسيله‌اي است که مي‌تواند دنيا و آخرت او را آباد کند.


وي تصريح کرد: اين گونه نبايد باشد که ما بگوييم در يک سفر استاني مشکلات مردم حل و در سفر بعدي افتتاح مي‌شود و با مردم خداحافظي کنيم و مردم بگويند بارک‌الله دولت کارش را تمام کرد، ما هم ديگر مطالبه‌اي نداريم و مشکلي نداريم، بدانيد اگر 79 طرحي که آقاي نوبخت مطرح کرد تمام آن‌ها امسال و سال آينده به افتتاح مي‌رسد، 790 طرح ديگر هم در اين استان مطالبه مي‌شود که البته بايد بشود چراکه حق مردم است، مردم بايد به پيش حرکت کنند، تقاضا و مطالباتشان را مطرح کنند، دولت بايد گوش شنوايي را براي سخن مردم، مطالبات مردم، نقد مردم و هدايت مردم داشته باشد.


رئيس‌جمهور با بيان اينکه دولت منتخب مردم است و کارهايي هم که دولت انجام مي‌دهد معنايش اين نيست که دولت مدعي باشد رئيس جمهور دارد اين کارها را انجام مي‌دهد يا هيئت وزيران يا تنها بخش اجرايي انجام مي‌دهد، تاکيد کرد: زماني ما موفق هستيم و خواهيم بود که همه دست به دست هم دهيم قواي سه‌گانه، ساير مسئولان، نيروهاي مسلح با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري، همه در کنار هم هستيم.


وي افزود: بنده تصور مي‌کنم اين نکته را بايد از گوشمان و هم از ذهنمان براي هميشه دور کنيم که مسائل کشور را دولت بايد حل کند؛ بايد بدانيم و بايد اين بار را بر دوش بگيريم که کشور بايد توسط مردم اداره شود.
حجت‌الاسلام روحاني ادامه داد: بخش فرهنگ همواره يکي از حائزاهميت ترين بخش‌هاي انقلاب اسلامي بوده و بخش فرهنگي انگيزه ديني، حرکت و قيام مردم بود، مگر ما در آن انقلاب از بودجه دولتي استفاده مي‌کرديم؛ چگونه توانستيم يک ملت بزرگ را در برابر استبداد و همزمان در برابر استعمار بسيج کنيم، امام (ره) چطور توانست اين قيام را رهبري کند، نوارهاي امام چطور از پاريس به سراسر کشور و به مساجد و روستاها مي‌رسيد.


وي گفت: آن وقت که وسايل امروزي مانند موبايل و اينترنت نبود، يک ضبط صوت بود از نوع قديمي ريلي بعد هم که مدرن شد يک ضبط صوت و يک تلفن بود، امام راحل آنجا سخنراني مي‌کرد و از طريق يک تلفن تهران ضبط و تکثير به سراسر کشور مي‌شد؛ امام (ره) سخني که مي‌گفت نه تلفن نه راديو، نه روزنامه و نه مجله در اختيار بود، شبکه مساجد، مردم، علما، دانشگاهيان، روحانيون همه و همه در صحنه بودند.


رئيس‌جمهور در ادامه با تاکيد بر اينکه کشور را فرهنگ انقلاب فرا گرفته بود و همه هزينه‌ها را هم مردم از جيب خودشان خرج مي‌کردند، افزود: چطور طلبه‌ها در ماه محرم و سفر اعزام مي‌شدند، اين تشکيلات امروزي که البته من با آن‌ها مخالف نيستم وجود نداشت، چطور معنويت بر مردم و روستاها، عشاير، تهران و بر همه ملت حاکم بود؛ آن موقع که بنده دانشجو بودم اواخر سال 40 در دانشگاه تهران هر موقع به مسجد دانشگاه مي‌رفتم کمتر يا بيشتر از 50 تا 60 نفر در مسجد مشغول نماز بودند البته ما حجاب به معناي چادري در دانشگاه اصلا نداشتيم، باروسري هم فقط 2 نفر بود، صدها دختر مي‌آمدند نماز مي‌خواندند از چادر استفاده مي‌کردند و مي‌رفتند. ماه رمضان بسياري از جوانان اهل روزه و نماز در دانشگاه بودند.


وي ادامه داد: چه شده که ما امروز همه چيز را وصل به بودجه دولت کرده‌ايم؛ کار بايد در بخش‌هاي مختلف به مردم واگذار شود، البته قدم به قدم ما بايد کار را به مردم واگذار کنيم، دولت هم کمک کند، در بخش زيربنايي بايد هنوز هم سرمايه‌گذاري کنند اما اصل کار دولت اين است که زمينه لازم را براي فعاليت در زمينه اقتصادي، علمي و فرهنگي براي فعاليت بخش خصوصي فراهم کند.


حجت‌الاسلام روحاني ضمن بيان مطلب فوق اظهار کرد: اگر بخش خصوصي آب را از منابع به بخش مصرف هدايت کند ما آب را از آن‌ها خريداري مي‌کنيم يعني دولت آب را از بخش خصوصي خريداري کرده و تعهد خريد ايجاد مي‌کند، به اين صورت سياست بهتر انجام مي‌گيرد تا اينکه دولت خود اين کار را انجام دهد؛ بخش خصوصي فرودگاهي را بسازد و آن را تجهيز کند ما تعهد مي‌کنيم که در طول سال چه تعداد مسافر از اين فرودگاه بهره‌برداري مي‌کنند.


وي با تاکيد بر اينکه نخبگان جامعه بايد راه حل درست را پيش‌بيني کنند، تاکيد کرد: اينکه مافکر مي‌کنيم نفتي داريم آن را مي‌فروشيم و پولش را در خزانه مي‌گذاريم و بخشي از آن را در استان‌ها توزيع مي‌کنيم، آخرش همه ناراضي‌اند، چرا ناراضي براي اينکه منابع درآمدي ما با هزينه‌هاي ما فاصله‌اي بسيار زياد است.


رئيس‌جمهور ادامه داد: در 4 ماه گذشته درآمد ما با بودجه مصوب فاصله زيادي داشته است، کمتر از 70 درصد پس ما کسر داريم و وقتي ماکسر داريم جايي کم مي‌گذاريم، حال که کمبود داريم اعتراض و داد و بيداد بلند مي‌شود به هر استاني ندهيم به هر بخشي ندهيم مي‌گويند بي‌عدالتي است؛ ممکن است راست هم بگويند که البته بنده اينجا نمي‌خواهم وارد بحث شوم.


وي با بيان اينکه بايد بخش کشاورزي متحول شود چراکه اداره آن با شيوه سابق آبياري سبب خشک شدن بخش کشاورزي مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين درحالي است که کشور نياز توسعه دارد، نه‌تنها کشاورزي بلکه همه بخش‌ها همچون دامپروري، آبزيان، باغات، کشت، مزارع، بايد توسعه پيدا کند؛ اگر توسعه پيدا نکند يعني نياز به خارج پيدا مي‌کنيم.


حجت‌الاسلام روحاني بيان کرد: به عنوان در موضوع گندم سال گذشته شاهد بوديم که با چه مشکلاتي از خارج گندم وارد کرديم، کالاهاي اساسي به جايي رسيد که يک دفعه 80، 90 کشتي در آب‌هاي آزاد پهلو گرفته بودند و از طرفي کالا به‌خاطر مشکلات ارزي و ده‌ها مشکل ديگر، روي آب مانده بود، همچنين قيمت ارز تغيير کرده و مشکلات دو برابر شده بود.


وي در ادامه سخنانش اظهار کرد: "يکي از وزارتخانه‌ها شهامت کرد و به يک نفر گفت اگر بتواني کشتي‌هايت را با اعتباري که در دنيا داري خالي کني من پول کالاها را به شما مي‌دهم"؛ يک عده‌اي آمدند هياهو و شايعه کردند رانت‌خواري شد گرفتند و بردند و متاسفانه رسانه‌هاي گروهي به اين قضيه دامن زدند که انشاءالله تعمدي نبوده و روي کم‌اطلاعي بوده باشد.


رئيس‌جمهور افزود: "ولاتحف ما ليس لک بهي علم ان صمع والبصر و فواد کل اولئک کانم انهم مسئولا" به هر چيزي تاکيد نکنيم، به هر شايعه‌اي اعتماد نکنيم؛ يک نفر از يک گوشه‌اي به هر دليلي حرفي مي‌زند آن حرف از همه جا و همه کانال‌ها مدام تکرار مي‌شود چرا ناصحيح حرف مي‌زنيد؛ مگر بعضي‌ها مي‌توانند اين دولت پاک را لکه‌دار کنند.


وي تاکيد کرد: فساد غرق شده سال‌هاي قبل را مگر مي‌شود با اين سر و صداها شست، اين دولت اعتقادش بر اين است با رانت‌خواري، فساد، خويشاوندبازي، جناح‌بازي و حزب‌بازي و طايفه‌بازي نمي‌توانيم کشور را به پيش ببريم؛ ما بايد متحد باشيم، هر کسي شايستگي بيشتري دارد کار بايد به آن واگذار شود، جناح راست يا چپ فرقي نمي‌کند.


حجت‌الاسلام روحاني خاطرنشان کرد: بنده و آقاي استاندار به فرمانداران، بخشداران، مديران‌کل موکدا مي‌گويم و از آن‌ها مي‌خواهم تحت فشار هيچ جناح و حزب و گروهي قرار نگيرند؛ هر کس که شايسته‌تر بوده مفيدتر است او را به کار دعوت کنيد فرقي هم بين اين طايفه و آن طايفه، اين مذهب و آن مذهب، بين مرد و زن وجود ندارد، هر کسي شايسته‌تر است بايد کار را بردوش بگيرد، يک خانم تحصيلکرده باسواد مدير بر چه مبنايي از شخصيتش علمش و مديريتش ما استفاده نکنيم چون زن است بايد برود خانه بنشيند و چون مرد است بايد پشت ميز بنشيند، کجاي قرآن، اسلام و قانون اين را گفته‌اند.


وي ادامه داد: آنچه حق و شايسته است، اين بوده که به مردم خدمت کند، معلم خوب، مدير خوب، کارشناس خوب، استاد خوب هست، شما در مجلس شوراي اسلامي ببيند مگر نمايندگان مرد کنار نمايندگان زن ننشسته‌اند، مگر قانون وضع نمي‌کنند، از مجلس اول بوده از خبرگان قانون اساسي بوده زن وجود داشت؛ امام(ره) خواستند اين سنت‌هاي حسنه را بنيان‌گذاري کنند.


رئيس جمهور تصريح کرد: مگر مي‌شود 50 درصد جامعه را ترک کرد به بهانه‌هاي مختلف و حرف‌هاي قرن حجري؛ البته زمان ما خودشان اهل حجاب و عفافند، خودشان مراقب هستند و مي‌دانند اين جامعه، جامعه اسلامي و اخلاقي است و خودشان مراعات مي‌کنند و خودشان پيشتاز اخلاق هستند، اگر مي‌خواهيم پيشرفت کنيم بايد کار به مردم واگذار و دولت بايد تسهيل کننده باشد.


وي در ادامه سخنانش با بيان اينکه اگر قصد داريم کشور پيشرفت کند بايد نظام آموزشي ما از يک طرف با تحولات دنيا آشنا و متصل و از سوئي ديگر با نيازهاي جامعه ما آشنا و متصل باشد، گفت: مگر مي‌شود استان چهارمحال و بختياري بخواهد مرکز گردشگري باشد و دانشگاهش در رشته ديگري تحصيل کند، مگر اين شدني است؛ مگر مي‌شود در چهارمحال و بختياري ما بهترين عشاير را داشته باشيم و هيچ گوشه‌اي از دانشگاه اين استان درمورد عشاير کار تحقيقي انجام ندهد؛ مگر مي‌شود مشکل امروز کشور مشکل آب باشد و دانشگاه‌هاي ما تحرکي براي مقابله با بي‌آبي و کم‌آبي نداشته باشند.


حجت‌الاسلام روحاني افزود: مگر مي‌شود افتخار اين استان صنايع دستي بوده و صنايع دستي عشاير و ايلات در هيچ رشته و زمينه آن تحقيق نشود، بايد دانشگاه‌هاي ما با نيازهاي جامعه ارتباط تنگاتنگ برقرار کند، دانشجويي که فارغ‌التحصيل مي‌شود بايد در جامعه بر سر جذب آن دعوا باشد نه تنها براي شاگرداولي‌ها، نه المپيادي‌ها، بلکه همه دانشجويانمان، دانشگاه‌هاي ما بايد دعوا باشد براي جذب دانشجويان نه فقط چند دانشگاه تهران، شريف، اميرکبير؛ بايد کيفيت را بايد بالا ببريم.


وي تاکيد کرد: بايد کاري کنيم که محصول دانشگاه بتواند معضلات جامعه و کشورمان را حل و فصل کند، بنده بسيار خوشحالم که در استان‌هاي مختلف مي‌بينم دغدغه مردم، حرف‌ها و نقدهاي مردم، با تهران متفاوت نيست، همه يکجور حرف زده و همه يکجور سخن مي‌گويند، بگذريد از يک يا چند تا گروه که عددشان هم بسيار محدود است. آن‌ها دغدغه‌هاي ديگر براي خودشان دارند اگر راست بگويند انشاءالله اما دغدغه مردم يکي است.
رئيس‌جمهور بيان کرد: دغدغه مردم در سراسر کشور اينطور که بنده مشاهده کردم دغدغه توسعه است، همه مي‌خواهند کشور پيشرفت کند هرجا مي‌رويم مي‌گويند راه بايد درست شود، مي‌گويند يک راه‌آهن، دامپروري مدرن، بهره‌وري در آب هر جا مي‌رويم مي‌گويند دانشگاه رشته‌هايي داشته باشد که استان ما نياز دارد؛ هر جا مي‌رويم مي‌گويند کمک کنيد تا ما سرمايه‌دار داخلي و خارجي را خودمان جذب کنيم.


حجت‌الاسلام روحاني تاکيد کرد: حرف‌ها و دغدغه‌ها در همه‌جا يکي مي‌شود، مطالبات و انتقادات شبيه هم مي‌شوند، اين‌ها خيلي برکت و خير است، همه مي‌گويند ما آرامش مي‌خواهيم، آن کاري که شما در يک سال انجام داديد براي ما بسيار مهم بود، آن آرامش بود؛ جامعه ما آرامش مي‌خواهد جامعه ما فهميده اختلاف و دعوا و رودرروي يکديگر قرار گرفتن، فرياد زدن و شعار دادن مشکلي را حل نمي‌کند.


وي افزود: بايد آستين‌ها را بالا زده و براي خدمت به مردم به صحنه بياييم، بايد يک به يک مشکلات مردم را برشمريم اولويت‌بندي و براي حال آن‌ها برنامه‌ريزي کنيم؛ بايد نخبگان و صاحبنظران و اساتيد انجمن‌هايي را تشکيل دهند يک نفر نمي‌تواند کاري را انجام دهد، انجمن‌هايي را تشکيل دهيد دور هم جمع شويد، بحث کنيد همفکري و همدلي کنيد آن وقت با صداي بلند به آقاي استاندار بگوييد راه حل اين مشکل در اين استان اين است و آقاي استاندار هم به وزير کشور بگويد، به دولت بگويد تا ما ببينيم بسياري از راه حل‌ها در استان‌هاي مختلف مشابه همين بوده تا استفاده کنيم.


رئيس‌جمهور تاکيد کرد: مگر بناست استان را تهران اداره کند، خود استان‌ها بايد بار را بر دوش بگيرند، حالا ما يک بحثي داريم چون هنوز بحث خيلي اوليه و ناپخته است بنده عادت ندارم آن بحث را مطرح کنم، به موقع اگر ديديم عملياتي و اجرايي است به صورت پايلوت انشاءالله در يک يا دو استان عملياتي و اجرايي مي‌کنيم.


وي ادامه داد: استان بايد روي پاي خودش بايستند، بنده نخستين سخنراني تبليغاتي‌ام را در شهرکرد يعني در اين استان، البته سخنراني غروب ما اينجا بود، صبح در اطراف لردگان بود، يکي از نکاتي که در آن سخنراني بر آن تاکيد کردم اين بود که بايد وابستگي استان‌ها به مرکز روزبه‌روز تضعيف شود و استان‌ها روي پاي خودشان بايستند نه اينکه براي يک پروژه کوچک هم تصويب آن منتظر آمدن دولت باشند، بنده حتي در آن سخنراني گفتم اگر ما بتوانيم استاندار محلي انتخاب کنيم اثرش بيشتر است تا اينکه استاندار را از استان ديگري بياوريم.


حجت‌الاسلام روحاني با تاکيد بر اينکه هيچ يک از وعده‌هايي که در زمان انتخابات به مردم داده‌ام را از ياد نبردم، گفت: البته برخي يک سري چيزهايي به حرف‌ها و وعده‌هاي ما اضافه مي‌کنند و مي‌گويند بنده آن قول هم داده‌ام که ما نگفتيم ولي حالا مي‌فرمايند، به هر حال ما سکوت مي‌کنيم و حرفي نمي‌زنيم ولي آن قول‌هايي که داده شده آن‌ها را دنبال خواهيم کرد؛ به حول و قوه الهي همه اميد من در اين سفر آن است آنچه که ما در هفته‌هاي گذشته نشستيم و در تهران بحث کرديم با وزرا و کارشناسان و در برخي از جلسات هم آقاي استاندار حضور داشت و در نهايت به تصميم رسيديم، عملياتي و اجرايي شود که آقاي نوبخت آن‌ها را اعلام کرده است، همچنين طرح‌هاي بزرگي که در سخنراني اعلام کردم را دولت دنبال خواهد کرد.


وي تاکيد کرد: تلاش دولت بر اين است که از همه زمان‌ها و لحظات براي حل مشکلات مردم استفاده و بهره‌برداري کند؛ فکر مي‌کنم دولت يازدهم، نخستين دولتي بود که همان روزي که رئيس جمهور در حضور نمايندگان عزيز قسم خودش را ياد کرد و مراسم تحليف انجام شد در همان جلسه ليست وزرا تقديم شد؛ اين حداقل در تاريخ بعد از انقلاب بي سابقه بوده، نخواستيم ظاهرسازي کنيم، تعارف کرده و تبليغاتي عمل کنيم؛ شرايط کشور را مي‌ديديم و گفتيم يک روز زودتر اگر ما بتوانيم کار را شروع کنيم بهتر مي‌توانيم در برابر مردم خودمان اداي وظيفه کنيم.


رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: همچنين در اين سال‌هاي اخير بنده فکر مي‌کنم براي نخستين بار بود که بودجه در روز مقرر قانوني ما تقديم مجلس کرديم و نگذاشتيم حتي يک روز هم تاخير داشته باشد؛ نمايندگان مجلس هم همکاري کرده و به موقع بودجه را تصويب کردند و به ما برگرداندند، شايد در چند سال اخير براي نخستين بار بود که ما در اسفندماه تقريبا همه آئين‌نامه‌هاي اجرايي بودجه سال بعد را تصويب کرديم و همه آماده بود، البته در تخصيص اعتبارات عمراني يا تملک سرمايه‌اي و عملياتي شدن آن‌ها يک ذره ما تاخير داريم.


وي با بيان اينکه سياست خارجي مي‌تواند پشتوانه خوبي براي اهداف ملي برنامه‌هاي اقتصادي و اجراي اقتصاد مقاومتي باشد، گفت: معني اقتصاد مقاومتي اين است که ما در اقتصاد به نکته‌اي برسيم که ديگران نتوانند به راحتي ما را اذيت کنند، اگر در بخش اقتصاد اتصال ما به گونه‌اي باشد که حلقه‌اش ضعيف نباشد و مستحکم باشد دشمن نمي‌تواند مارا از پاي درآورد و تحريم کند و به ما آزار برساند، يادتان هست همه دنياي غرب مي‌ترسيد براي آن روزي که صادر کنندگان نفت تصميم بگيرند صادرات نفت را بر روي آن‌ها تحريم کنند، ما با بي‌عقلي‌ها چه کرديم آن‌ها بيايند نفت ما را تحريم کنند، آن‌ها هميشه مي‌ترسيدند ما صادرات نفت را به روي آن‌ها تحريم کنيم.


حجت الاسلام روحاني تاکيد کرد: اقتصاد مقاومتي براي اين است که هيچ قدرتي هوس تحريم به سرش نزند، بايد قدم به قدم جلو برويم؛ اين دروغ‌هايي که بعضي‌ها مي‌سازند که فلان جا رانت شد براي اين است که رسوايي‌ها پوشيده شود، ما قصد دعوا با کسي نداريم، مردم بايدبدانند چه بر سر آن‌ها در سال‌هاي گذشته، گذشته است. مردم بايد بدانند همه چيز بايد مقاومتي شود، اقتصاد، امنيت، سياست، فرهنگ همه بايد مقاومتي شوند.
وي تاکيد کرد: ما در سياست خارجه به حول و قوه الهي قدم‌هاي شايسته‌اي را در اين دولت با کمک مردم و هدايت مقام معظم رهبري برداشته‌ايم، امروز رابطه ما با کشورهاي همسايه‌مان نسبت به ديروز خيلي نزديکتر و بهتر است؛ رابطه ما در سطح جهان هم نسبت به سال‌هاي گذشته قابل مقايسه نيست، همه قبول دارند ما يک، قدم ديگر در سياست خارجه برداريم به طور کامل دروازه‌ها گشوده مي‌شود و ايران يکي از مراکز مهم در اين زمينه مي‌شود.


رئيس‌جمهور در بخش پاياني سخنان خود تاکيد کرد: ما براي اشتغال پايدار راهي به جز سرمايه‌گذاري و توليد نداريم، ما براي اينکه بتوانيم تورم را به نقطه مطلوب برسانيم راهي جز توليد نداريم، ما امروز با همه اميد و توان با کمک شما مردم و حضور شما مردم آينده بهتري را براي اين مرز و بوم به حول و قوه الهي خواهيم ساخت؛ انشاءالله در زمينه مسائل و مشکلات بخش سياست خارجه با طراحي و برنامه کار را پيش خواهيم برد و همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند با نرمش قهرمانانه، مديرانه و حکيمانه اين کار را خواهيم کرد.


وي تصريح کرد:  امروزه در دنيا هيچ کشوري ترديد در اين ندارد که ايران بايد غني‌سازي داشته باشد حتي آمريکا، بحث اين است که توليد ما چقدر باشد همه قبول دارند حتي آمريکا که بعد از يک دوره کوتاه ايران مثل همه کشورهاي جهان عضو ام‌پي‌تي هستند غني‌سازي خواهند کرد؛ اين پيروزي بزرگ ملت ايران است و به حول و قوه الهي معضلات را پشت سر مي‌گذاريم و با کمک هم آباداني را به ايران هديه مي‌کنيم، سرافرازي بيشتر و توفيق بيشتر اين ملت ايران را انشاءالله شاهد خواهيم بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس